Compliment, tip of klacht

Compliment of tip?

Bent u tevreden over onze dienstverlening en wilt u een compliment geven aan een van onze medewerkers of teams? Dat waarderen we!

U kunt uw compliment of tip voor onze dienstverlening sturen naar info@salios.nl. Als u hierbij aangeeft voor welke medewerker of team uw compliment of tip bedoeld is, zorgen wij ervoor dat uw compliment bij de juiste persoon of afdeling terecht komt.

Ook kunt u uw positieve (of negatieve) ervaringen met Salios melden op de website van Zorgkaartnederland.nl.

Klacht indienen

Salios vindt het belangrijk dat u en uw naasten tevreden zijn. Ondanks de inzet van onze medewerkers of vrijwilligers kan het gebeuren dat dit niet het geval is. Als u niet tevreden bent, verzoeken wij u dit aan de orde te stellen. Klachten kunt u melden bij:

  • de direct betrokkene
  • diens leidinggevende
  • de Raad van Bestuur van Salios
  • de klachtenfunctionaris voor de locatie waar het om gaat.

Klachten m.b.t. de Wet zorg en dwang (Wzd) en onvrijwillige zorg

Voor klachten m.b.t. de Wzd en onvrijwillige zorg is Salios aangesloten bij de landelijke klachtencommissie Onvrijwillige Zorg (KCOZ).

Klachten kunnen niet door de klager rechtstreeks bij de KCOZ worden ingediend, maar dienen eerst te worden toegezonden aan de bestuurders van Salios.

Indien gewenst kunt u zich hierin laten bijstaan door de cliëntvertrouwenspersoon Wzd.

Klachtenfunctionarissen

Salios heeft voor het behandelen van klachten externe klachtenfunctionarissen die in dienst zijn van Quasir. De klachtenfunctionaris is onafhankelijk en onpartijdig. De klachtenfunctionaris maakt samen met u uw klacht bespreekbaar, bemiddelt en onderzoekt de mogelijkheden om uw klacht naar tevredenheid op te lossen. Daarnaast kan de klachtenfunctionaris u adviseren over eventuele te nemen vervolgstappen. Gesprekken met de klachtenfunctionaris zijn vertrouwelijk. Er worden alleen zaken gedeeld met derden als u daar toestemming voor geeft.

Onze klachtenfunctionarissen zijn:

  • Judith Overmaat (voor klachten m.b.t. voormalig het Parkhuis en Swinhove groep)
    Zij is telefonisch bereikbaar op 06 24 95 22 79 en via de mail j.overmaat@salios.nl
    Werktijden: maandag en dinsdag 13.00 – 16.00 uur en donderdag 13.00 – 15.00 uur
  • Judith Olden (voor klachten m.b.t. tot voormalig het Spectrum)
    Zij is telefonisch bereikbaar op 06 8204 0544 en via de mail klachten.hs@salios.nl
    Werktijden: maandag en woensdag van 09.00 – 09.30 uur, dinsdag van 13.00 – 16.00 uur
    Telefonisch spreekuur dinsdag van 13.00 – 15.30 uur